woensdag 8 augustus 2012

London 2012

Londen staat in het teken van de Olympische Spelen 2012 en als official supplier van het NOCNSF zijn mijn collega's van de afdeling Sport Events al jaren bezig met dit grote evenement. Naast de compleet verzorgde reizen voor onze corporate klanten en particulieren bedienen wij de Nederlandse markt voor de entreekaarten en verzorgen wij het vervoer van alle atleten. Gelukkig mag ik na Athene en Beijing ook in Londen weer een klein steentje bijdragen als tourleader van een groep klanten van 11-13 augustus. Het complete team is half juli al verhuisd naar een kantoor in het Holland Heineken House en op 25 juli vertrokken ca. 40 tourleaders in de vroege ochtend richting Londen voor een 2-daags intensief rondje Londen. Waar liggen de venues waar de sportwedstrijden plaatsvinden, waar zijn de ingangen, hoe ziet het HHH er uit en welke hotels hebben we geboekt?

Tijdens deze inspectiereis kwam bij mij het besef dat deze Spelen wel erg dichtbij waren en dat ik deze kans moest grijpen om het zelf eens mee te maken.
Dus toen ik terugkwam heb ik meteen mijn zusje gebeld met de vraag of ze meegaan, dat hoefde ik geen 2 keer te vragen. Dus zo gezegd zo gedaan, we boekten 2 goedkope vliegtickets met Easyjet naar Londen en een goedkoop hotelletje via Booking.com. En natuurlijk voor haar een toegangskaart voor het Holland Heineken House, aangezien ik zelf de trotse bezitter ben van een Crewpass.

De eerste dag hebben we besteed aan een toeristisch rondje Regent Street, Covent Garden en Piccadilly Circus. Maar behalve een aantal banners die in de straten hangen met het logo, merk je weinig van een Olympische sfeer. We hopen dit later deze trip wel te gaan voelen.


Dan maar richting Holland Heineken House en dit jaar is er gekozen voor Alexander Palace, in de volksmond Ally Pally, een eventlocatie in het noorden van Londen. Bij de ingang onze balie waar alle laatste tickets verkocht worden, na de security een enorm terras met prachtig uitzicht over de stad en binnen 2 grote zalen met tv schermen, shops en overal natuurlijk Heineken bier.

Nog even met een dubbel gevoel mijn collega's gedag gezegd, zij waren immers keihard aan het werk en ik was lekker aan het genieten. Maar ja, in plaats van zoals zoveel Nederlanders 4 uur in de rij staan voor entreekaartjes, kon ik toen ook gewoon even in de bak kijken waar ik voor de volgende dag nog kaarten voor kon kopen en het werd Hockey Heren Nederland-België!! Met de kaarten op zak genoten we van een optreden van Jeroen van der Boom en bezochten we de shops van Suit Supply en Heineken (nog even Oranje jasje gescoord).



De hockeywedstrijd begon pas om 10.45 uur, maar om 08.00 betraden wij al het Olympisch Park, de venue waar de meeste stadions zich bevinden zoals het Olympic Stadium, Riverbank Arena en het Velodrome. Het was nog lekker rustig dus konden we zo de London 2012 Megastore in en dronken we nog even koffie bij 1 van de 4 (!) McDonalds op het park. Om 9.00 uur zaten we in het stadion en konden we nog even genieten van de hockeywedstrijd Australië - Spanje voordat de Nederlandse heren begonnen aan hun strijd. Het weer zat niet echt mee en onze poncho's kwamen goed van pas, maar wat een sfeertje, wat een wedstrijd en wat een goede eindstand (3-1), heerlijk.





Na de wedstrijd was het Olympisch Park inmiddels volgestroomd met duizenden sportliefhebbers. Na nog even te hebben geluncht en gewinkeld in Westfield Stratford, een enorm winkelcentrum direct naast het Olympisch Park, zaten deze Olympic Experience voor ons er op en reisden we per Stansted Express naar het vliegveld voor onze vlucht. Een spontane en onvergetelijke trip, die ik aankomend weekend hopelijk ook onze klanten kan meegeven.

xxInge


2 opmerkingen:

  1. mm die eindstand mocht andersom voor mij, voor de rest ben ik waarschijnlijk één van de weinigen die zich echt niet voor die Spelen interesseren, maar Londen!!! ja Londen daar hou ik wel van!daar mogen ze mij elk weekend droppen

    BeantwoordenVerwijderen